کد خبر: 1228982
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
پایانی بر حواشی فدراسیون ژیمناستیک
رقابت این‌بار بین اینچه‌درگاهی، حقدادی و نوظهوری بود؛ سه کاندیدایی که از دوره قبل برای این پست نام‌نویسی کرده بودند. 
دنیا حیدری

جوان آنلاین: آکادمی ملی المپیک صبح روز گذشته میزبان مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک بود. مجمعی که نتیجه کار آن بازگشت مقتدرانه اینچه‌درگاهی به فدراسیون ژیمناستیک بود. 
رقابت این‌بار بین اینچه‌درگاهی، حقدادی و نوظهوری بود؛ سه کاندیدایی که از دوره قبل برای این پست نام‌نویسی کرده بودند. 
رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک که قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو به خاطر ملی‌پوشان این رشته با پادرمیانی وزارت و کمیته ملی المپیک عنان کار را به دست اینچه‌درگاهی سپرده بود، با وجود اتفاقات ناخوشایند دور قبل در این دوره نیز کاندید شد، اما بعد از آنکه نوظهوری در آخرین لحظات از حضور در این رقابت انصراف داد، طی نطقی قرا که نشان از دلخوری او داشت و با تذکر مناف هاشمی و اسبقیان مواجه شد، مجمع را ترک کرد و پس از دقایقی اسبقیان عنوان کرد حقدادی با ارسال پیامک اعلام کرده با توجه به ترک سالن این امر را به عنوان انصراف تلقی کنند و او قطعاً از انتخابات انصراف می‌دهد تا انتخابات فقط با یک نامزد، یعنی زهرا اینچه‌درگاهی برگزار شود! با وجود این شروین اسبقیان اعلام کرده بود از آنجا که حقدادی برخلاف نوظهوری انصراف خود را به صورت علنی و رسمی مطرح نکرده و پس از صحبت‌هایش مجمع را ترک کرده، نماینده حقوقی فدراسیون جهانی باید نظر خود را در مورد انتخابات اعلام کند. همچنین پس از مشورت معاون وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، اسبقیان از اعضای مجمع درخواست کرد نظر خود را برای کاندید ماندن یا نماندن حقدادی اعلام کنند که نظر مجمع باقی ماندن حقدادی به عنوان یکی از کاندیدا‌ها در این انتخابات بود. انتخاباتی که در پایان آن، زهرا اینچه درگاهی با کسب ۶۰ رأی موافق در مقابل چهار رأی باطله از مجموع ۶۶ عضو مجمع، بازگشتی مقتدرانه را تجربه کرد و برای چهار سال آینده، رئیس فدراسیون ژیمناستیک شد. فدراسیونی که اخیراً تاریخ سازی‌های قابل توجهی را تجربه کرده است. 
مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز تأکید داشت اصول دموکراتیک در این انتخابات رعایت شده است: «ژیمناستیک یکی از رشته‌های پایه و مهم برای ایران است که با وجود همه چالش‌هایی که طی دو سال‌و‌نیم گذشته داشت، نه تنها موفق به کسب نقره باارزش بازی‌های آسیایی هانگژو شد که بعد از هشت دهه، سهمیه المپیک را نیز برای این رشته به ارمغان آورد و شاید اگر این چالش‌ها و مشکلات نبود، امروز سهمیه‌های بیشتری در المپیک داشتیم.»
اینچه‌درگاهی با تأکید براینکه به هیچ‌جا وابسته نیستم و از گوشت و خون ژیمناستیک هستم، گفت: «اینجا هستیم تا بهترین انتخاب را برای ژیمناستیک داشته باشیم. برنامه‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت و میان‌مدت خود را در سال ۹۶ آماده کردم و به رؤسای هیئت‌ها دادم و اهدافی را در بخش سال‌های آغازین آوردم. تمام این اهداف انجام شد. مکتوب نوشتم که بتوانید مرا مؤاخذه کنید. با این چارت هر رئیسی بیاید نیاز نیست از ابتدا کار کند و می‌تواند آن را تکمیل کند.»
 نماینده FIJ در پایان مجمع تأکید کرد اینچه‌درگاهی بار بسیار سنگینی را بر دوش دارد: «اعتقاد راسخ دارم این مجمع پایان تنش‌های قبلی است و باید به صورت اجرایی و عملی کنار هم کار کنید. باید اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک اصلاح شود. باید به‌روزتر و شفاف‌تر و موضوع حاکمیتی در ابعاد بین‌المللی در آن مشخص شود. همانطور که با کمیته ملی المپیک و فدراسیون جهانی همکاری داشتید، مسیر به‌روزرسانی اساسنامه را ادامه دهید. همچنین باید از اینچه‌درگاهی به عنوان یک بانوی قدرتمند تجلیل کرد. مدارک، اسناد و چشم‌اندازش را دریافت کردیم و اطمینان دارم این برنامه‌ها مورد حمایت شما هم قرار می‌گیرد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار